fredag 18 maj 2012

Husjakten, del 10

Så var vi på't igen. Ett alldeles lagom litet hus i ett trevligt område. Visningen gick lite fort och blev kanske lite rörig, då det var mycket folk och vi hade båda barnen med oss. Själv var jag lite täppt i näsan, så lukter kan jag nog inte uttala mig särskilt mycket om. Tre sovrum på ovanvåningen, mycket förvaringsutrymmen både här och var, lagom stor trädgård och en lekstuga.  Trädgården angränsades av en hästgård, vilket känns hemma för mig då jag tillbringade mina första nitton år med hästhage inpå tomten (även om jag själv aldrig kom upp på några hästryggar due to moders allergi). Nära till centrum, nära till skogen, nära till många andra hus som troligtvis innehåller andra barn. Ett alldeles lagom hus, och jag kunde helt se oss bo där. Det kunde inte maken.

Det var det, och morgonen efter hade budgivningen dessutom redan kommit upp i mer än vad vi hade velat ge för motsvarande hus. Tillbaks till noll, således. Kan vi inte bara hitta det där drömhuset till lagom pris snart?

Tidigare inlägg i serien finnes under kategorin "hus och hemmet".

Inga kommentarer: